דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משחקים רבי משתתפים ברשת 

מאת    [ 01/05/2010 ]

מילים במאמר: 558   [ נצפה 4764 פעמים ]

משחקים  רבי משתתפים ברשת

אין ספק שהלהיט החם של השנים האחרונות בתחום המחשבים וקונסולות המשחקים הם משחקים רבי המשתתפים ברשת. בעבר הגיימר הממוצע היה ממצה את חווית המשחק כאשר הוא משחק כנגד עצמו או כנגד המחשב בתבניות משחק שהוכנו מראש על ידי המתכנתים שעיצבו ובנו את המשחק. הממשק היה מוגבל ואופן ההתפתחות שלו הייתה צפויה וברורה.

מי לא זוכר שכשהיינו קטנים ישבנו בקדחתנות על אותו משחק מחשב, עברנו וצלחנו שלב אחרי שלב עד שהגענו ל"סוף המשחק"- המצב בו תמו השלבים ובו יכול היה הגיימר המרוצה להישען לאחור מבסוט על "שפיצח את המשחק", "ניצח את המחשב" או בטרמינולוגיה המקובלת "סיים את המשחק". לאחר מכן מרוב שעמום ניסו המכורים ממש "לסיים את המשחק" שוב ואז השיח בין השחקנים היה תחרות על "כמה פעמים סיימתי את המשחק".

כיום בעידן משחקים ברשת האינטרנט, אין "סוף למשחק" מאחר שהשחקנים עצמם בונים ומבנים את עלילת המשחק, וההתפתחויות תלויות בהחלטות שיקבלו אותם שחקנים הלוקחים חלק בהבניית המשחק עצמו. משחקים רבי משתתפים הם הז'אנר המרכזי בסוגת משחקים ברשת מאחר וכיום זוהי הפלטפורמה המרכזית בה יכולים אלפי משתתפים מכל העולם לקחת חלק בו זמנית ביצירת מהלכי המשחק ובכך לאתגר את כל יתר השחקנים.

אם בעבר משחקי המחשב היו מובנים לשניים עד שלושה שחקנים (זוכרים- אחד משחק ב"חיצים" והאחר ב"אותיות" ועם מצרפים עוד חבר אז הוא משחק בעזרת ה"עכבר" או הג'ויסטיק) כיום יכולים אלפי שחקנים לשחק אחד עם השני, או אחד כנגד השני כאשר כל אחד יושב בביתו, מול מסך המחשב שלו, משחק בנוחות עם המקלדת שלו ומולו אלפי מתחרים שאת חלקם הוא מכיר, חלקם הוא מזהה בכינויים האינטרנטי וחלקם הוא אינו מכיר ואינו יכיר גם לעולם.

התוצאה המיידית של משחקים רבי משתתפים ברשת האינטרנט היא היווצרות של מעין קהילות מדומיינות, מושג שתבע חוקר תקשורת בנושא אנדרסן ומגלם בתוכו את היכולת של פרטים להקים לעצמם מעין קהילה שלשותפים בה מאפיינים משותפים, הם מודעים להשתייכותם לקהילה ולגורם המאחד ביניהם, אך להבדיל מקהילה מסורתית בעבר, חברי הקהילה המדומיינת אינם מכירים אלו את אלו ולא יכירו לעולם.

קהילות שכאלה קיימות בהמוניהן סביב משחקי התפקידים שהם הז'אנר הפופולארי של משחקים רבי משתתפים ברשת. קהילות וקומונות שכאלה מנוהלות בכל העולם ע"י שחקני המשחקים, הם מעבירים טיפים, עונים אחד לשני על שאלות, כורתים בריתות ומשוחחים על נושאים שקשורים למהלכי המשחק אך גם על נושאים כללים כאלו ואחרים.

החיסרון הטמון כיום במשחקים רבי משתתפים ברשת הוא שעל מנת ליטול בהם חלק על המשתתף לשלם דמי תשלום חודשיים המשולמים בכרטיס אשראי בינלאומי. רוב השחקנים הם נערים ונערות בני עשרה שאינם מחזיקים בכרטיסי אשראי ומעצם היותנו ישראלים מובנה בנו חוסר האהבה לשלם על משחקי מחשב או אינטרנט. עם זאת קיימים לא מעט משחקים ברשת האינטרנט המשלבים אופציה של משחק רב משתתפים אשר הם חינמיים, ולכן אין צורך להתעסק עם הורדת גרסאות פיראטיות והפרת זכויות יוצרים כאלו ואחרות.

כיום הז'אנר השולט בתחום משחקים רבי משתתפים הוא ז'אנר משחקי ההרפתקאות והפנטזיה, מפלצות, דרקונים, גמדים וענקים מהווים קרקע פורייה למשחקי האסטרטגיה רבי המשתתפים דוגמת "וורלד אוף וורקראפט"- אחד ממשחקי התפקידים המצליחים והפופולאריים ביותר ברשת כיום. משחקי הפנטזיה הללו עמוסי המפלצות והיצורים הבדיוניים חביבים בעיקר על ילדים ונערים, אך עולה לאחרונה דרישה בקרב נערות לפתח את ז'אנר משחקי התפקידים ומשחקים רבי המשתתפים באינטרנט גם בתחום משחקי בנות. כיום אין עדיין מספיק משחקים ייעודיים לבנות ברשת תחת הקטגוריה של משחקים רבי משתתפים, ונוכח העלייה המתמדת וכניסתן של הגיימריות לזירת משחקי המחשב אין סיבה שלא יפותחו משחקים רבי משתתפים המיוחדים לבנות או לפחות יפנו באופן שווה לתחומי העניין של שני המינים.  

דביר בן-הרוש
גיימר מושבע


גיימבו משחקים - אתר משחקים מעולה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב